AKNE İZLERİ TEDAVİSİ

Pürüzsüz bir cilt hayal edenlerin en çok kurtulmayı umduğu konuların başında akne ve akne izleri geliyor. Genellikle ilk ergenlik dönemlerinde görülmeye başlayan ve hem görüntü hem de psikolojik açıdan birçok insanın muzdarip olduğu bir konu olan akne tedavisi için neler yapabileceğimizi bu hafta gelin birlikte inceleyelim.

Akne Nedir?

Bir cilt hastalığı olarak bilinen akne, genellikle yüz bölgesi, sırt, göğüs ve omuz bölgelerinde görülüyor. Siyah nokta ve sivilce olarak ortaya çıkan akne, yağ bezesi kanallarının tıkanması ve zamanla tıkanan yerin uç kısmının sertleşip siyahlaşması şeklinde tanımlanabilir.

Ciltteki Akne Belirtileri Nelerdir?

Siyah nokta ya da iç kısmı yağ dolu bezeler olarak görülen akneler genellikle yüz bölgesinde çok daha fazla görünürler. Farklı boyutlarda, siyah nokta, kırmızı renkli beze ya da sarı irinli sivilce şeklinde görülen akneler, ciltte kaşınma ve kızarıklık belirtileri de gösterebilirler.

Akneye Sebep Olan Etkenler Nelerdir?

Birden fazla sebeple ortaya çıkan akne, genel itibariyle genetik yatkınlık, strese bağlı faktörler ve yağlı kozmetik ürünlerin sonucu olarak karşımıza çıkarlar.

Yanlış ve dengesiz beslenme, alkol ve tütün kullanımı, şekerli ve tatlandırıcılı içecekler, unlu mamullerin tüketimi gibi etkenler de akne oluşumunu etkileyen faktörler arasında yer alır. Dönem dönem yaşanan hormonal değişimler ve sağlık problemleri de akne oluşumu için sebep olabilir.

Akne Çeşitleri Nelerdir?

Halk arasında sivilce olarak bilinen akneler, çeşitli oluşum şekilleri, kalıcılık süresi ve tedavi uygulamaları olarak farklılıklara ayrılabilir. Bu bağlamda akne çeşitlerine kısaca bakarak akne türleri hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir.

Komedon: 1 mm ile 3 mm arasında değişen boyutlara sahip olan komedonlar, siyah nokta olarak bilinirler. Komedonlar için kişi müdahale etmezse yani komedon dışarıdan yanlış müdahaleye maruz kalmazsa kendiliğinden iz bırakmadan geçebilir.

Papül: Genellikle 5 mm’den küçük boyutta ve iltihaplı olan sivilce türüdür. Genellikle kırmızı renkte olan papüller kimi zaman kendiliğinden kaybolurken kimi zaman da pistüllere dönüşebilir.

Pistül: 5 mm’den büyük irinli ve sarı renkteki büyük sivilce türleridir. Kaybolan pistül zaman içersinde aynı yerde tekrarlayabilir.

Nodül: Büyük boyutlu ve iltihaplı olan nodüller, kendiliğinden patlayabilir ve çoğunlukla iz bırakır.

Akne İzleri

Siyah nokta ya da içi yağ dolu olan bezeler tıbbi anlamda nodül ve kist kıvamında ise iz bırakarak gerilerler. Bu noktada ise akneye karşı doğru bir yaklaşım ve doğru tedavi yöntemleri ile aknenin tedavisi mümkün olabilir.

Akne izlerinin en büyük sebeplerinin başında ise kişinin akneyi çıkarmak için akneyi sıkması geliyor. Bu durumda cilt üzerinde kalıcı izler bırakması muhtemel olan akne izleri için öncelikle doğru bir tanı ve tedavi yöntemleri belirlenmelidir.

Akne İzleri Tedavisi

Doğru bir teşhis ve uygulama yöntemi ile birlikte uygulanması gereken akne tedavisi yöntemlerinden sonra daha pürüzsüz ve parlak bir cilt için leke tedavisi yöntemleri uygulamalı ve cilt koruma faktörlerini artırmalısınız.

Akne tedavisinin olmazsa olmaz tamamlayıcısı olan iz ve leke tedavisi yöntemleri için Lotus Dermatoloji olarak sizleri karşılamaya her zaman hazır. Kliniğimizde profesyonel ekipmanlarla uzman doktorlarımız tarafından uygulanan iz ve leke tedavisi yöntemleri arasında; kimyasal peeling, mezoterapi, PRP, kriyoterapi ve lazer tedavisi gibi yöntemleri bulabilirsiniz.

Akne İzleri Tedavisi Fiyatları

Akne İzleri Tedavisi fiyatları için öncelikle cilt analizi yapılmalı, cildinizdeki akne türü, büyüklük ve derinliğine göre tedavi yöntemi ve süresi belirlenmelidir. Tedavi yöntemleri ve fiyat bilgisi hakkında bilgi almak için dilediğiniz zaman bizimle iletişime geçebilirsiniz. Akne İzleri Tedavisi yöntemleri ile cildinize en uygun metodları uzman doktorlarımızın kontrolünde başarılı bir şekilde uygulayabilir ve arzu ettiğiniz sağlıklı görünüme kolaylıkla ulaşabilirsiniz.