EGZEMA VAKALARI NEDEN ARTIYOR?

Hem gözle görülebilir olması açısından estetik kaygı yaratan hem de kaşıntı ve yara gibi sorunlara yol açması açısından birçok insanın korkulu rüyası olan egzema, dermatolojik açıdan tedavi edilebilir bir deri hastalığıdır.

Peki bu deri hastalığının nedenleri, belirtileri ve tedavi yöntemleri nelerdir?

Bu hafta konumuz bu aylarda çoğunlukla artan “Egzema” hastalığı. Gelin hep birlikte inceleyelim.

Egzema nedir?

Cildin farklı bölümlerinde görülen ve kronik bir deri rahatsızlığı olarak bilinen egzama, cildin pullu bir görünümle kabarmasına ve kaşınmasına neden olur. Genellikle iltihap şeklinde oluşan bu kabarcıklar birey için dayanılmaz kaşıntı hissi yaratır. Cildin zamanla çatlayarak mikroorganizma girişlerine izin vermesi de hastalığın giderek büyümesine ve şiddetinin artmasına neden olabilir.

Egzemanın Görülebildiği Bölgeler Nerelerdir?

Egzama vücudun farklı bölümlerinde görülebilen bir deri rahatsızlığı olarak bilinir. Bu anldam el ve yüz bölgesi, saç derisi, kol ve bacaklar, dirsekler ve kalça gibi birçok alanda görülebilir.

Egzemanın Sebepleri Nelerdir?

Tıp dünyasında atopik dermatit olarak bilinen egzama, ciltte kuruluk ve kaşıntıya sebep olan bir deri hastalığıdır. Cildin kuru olması ve kaşıntıya sebep olması zamanla cilt üzerinde yara şeklinde kabarmalara sebep olabilir. Kronik bir cilt hastalığı olarak bilinen egzama, vücudun farklı bölümlerinde görülebilir.

İç ya da dış faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilen bir deri hastalığı olan egzamaya sebep olan dış faktörler arasında deterjan ve parfüm gibi kimyasal maddeler ya da kullanılan kalitesiz kıyafet ya da ayakkabılar değerlendirilebilir.

İç faktörler ise stres ve dolaşım yolu sorunları, aşırı titizlik gibi sebepleri değerlendirebilirsiniz. Ayrıca genetik faktörlerin ev alerjen sebeplerin de etkili olduğunu hatırlayabilirsiniz.

Egzema Belirtileri Nelerdir?

Egzemanın yaygın belirtileri arasında,

• Deride pullanma ve döküntü
  • Ciltte kuruluk, kaşıntı ve kızarıklık
  • Deride iltihaplanma, çatlama ve su toplama
  • Cilt renginde değişiklik ve hassasiyet
  • Saç derisinde kepeklenme

Egzama Çeşitleri Nelerdir?

Oluşum nedenlerine ve oluşum biçimlerine bağlı olarak egzama çeşitlerini inceleyelim ve doğru tedavi yöntemlerine birlikte bakalım. Oluştukları bölge ve oluşum biçimlerine göre farklılık gösteren egzama çeşitlerini el egzaması, atopik egzama, kontakt egzama, seboreik egzama, numuler egzama, asteatotik egzama ve stres egzaması olarak sıralayabiliriz.

Vücudun farklı bölümlerinde oluşan ve oluşum biçimlerine göre farklılık gösteren bu egzama çeşitleri mevsimsel olarak artış gösteren, farklı yaş gruplarında görülebilen ve kimyasal maddelere maruz kalma oranı ile değişen belirtilerle görülebilirler.

Cildinizdeki belirtilere bağlı olarak şüphelerinizi ortadan kaldırmak ve en güvenilir kaynaklardan yararlanmak isterseniz Lotus Dermatoloji kliniğini ziyaret edebilir ve uzman doktorlarımız eşliğinde en uygun tedavi yöntemlerine başvurabilirsiniz.

Egzama Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Cilt yüzeyinde karşı konulamaz bir kaşıntı hissi oluşturan ve egzamanın bilinen kesin bir tedavi yöntemi yoktur. Ancak belirtilerin etkilerinin azaltılması için çeşitli tedavi yöntemleri uygulanabilir ve sürecin en hafif şekilde atlatılması amaçlanabilir.

Kronik bir deri rahatsızlığı olduğu bilinen egzama tekrarlayabilir ve farklı sebeplerle de ciltte görülmeye başlanabilir. Dolayısıyla bu sürece sebep olan nedenleri ortadan kaldırarak ve doktorlarınızın verdiği talimatları uygulayarak bu süreci çok daha hafif bir şekilde atlatabilirsiniz.

Bu süreçleri tekrar tekrar yaşamamak için alerji testi yaptırabilir ve cildinizin neye tepki gösterdiğini tespit edebilirsiniz. Bu sebepleri ortadan kaldırabilir ya da teması azaltabilirsiniz.

Doktorunuzun kuruluğu azaltmak için önerdiği nemlendiricileri ya da kaşıntıyı azaltmak için tavsiye ettiği antihistaminik krem ve jelleri kullanabilirsiniz. Ayrıca tedavi sürecinde cildin tepki göstermesini azaltması için kortikosteroid içerikli tedavileri tercih edebilirsiniz.

Alerjen tepkiniz varsa bu ortamlardan uzak durmalı ya da besinleri tüketmemelisiniz. Ayrıca bol bol su tüketmeli ve mümkün olan en iyi şekilde sağlıklı beslenmeye çalışmalısınız.

Tedavi süreci boyunca cildinizi kaşımamaya özen göstermelisiniz. Yara haline dönüşebilen egzama çeşitleri için cildinizi kaşımanız halinde cilt üzerinde lekelenmelere sebep olabilirsiniz.

Cildinizde oluşan lekelenme gibi problemler için de tedavi sonrasında kliniğimizden yardım alabilir ve arzu ettiğiniz estetik görünüme kavuşabilirsiniz.