KIRIŞIKLIK TEDAVİLERİNDE BOTOKS

Zaman ilerledikçe insanoğlu birçok değişimden geçer. Bu değişimler fiziksel, mental ve ruhsal olarak kendisini gösterir. Bu değişimler arasında fiziksel olarak bireyi en çok rahatsız eden çevredeki insanlar tarafından da gözle görülebilir etki bırakan özellikler dış görünüşümüzde yaşadığımız değişimlerdir.

Yaşlanmanın da etkisi ile birlikte fiziksel olarak gördüğümüz en  büyük değişimler cildimizde görülür. Bu değişimler arasında en belirgin olanı yaşlanmaya bağlı olarak gelişen kırışıklıklardır.

Peki, kırışıklık nedir? Cildimizde kırışıklık oluşumu kaçınılmaz mıdır? Kırışıklık oluşumunun tek sebebi yaşın ilerlemesi midir?

Asıl önemli soru ise kırışıklıklar tedavi edilebilir mi?

Kırışıklık tedavisinde en sık kullanılan yöntem olan botoks tedavisi nedir?

Hadi gelin bu hafta cildimizdeki en büyük yaşlanma belirtisi için neler yapabiliriz birlikte görelim.

Kırışıklık Nedir?

Genellikle yaşlanmanın da etkisiyle ciltte beliren ince ya da derin çizgiler olarak karşımıza çıkan kırışıklıklar, ciltteki kolajen maddesinin eksilmesi ile kendisini gösterir. Genç ve sağlıklı bir cilt sıkı, esnek ve parlak bir görünümde olurken zaman geçtikçe cilt elastikiyetini kaybeder, ciltte sarkmalar meydana gelir ve cilt daha sönük görünmeye başlar.

Sağlıklı bir ciltte, cildin dış tabakası cildi dış etkenlere karşı koruma eğilimindedir. Görünümde renk farklılıkları oluşmaz, cilt tonu eşittir. Cilt nemini kaybetmemiştir, ciltte çizgiler ve kırışıklıklar meydana gelmemiştir.

Yaşın ilerlemesi ve çevresel faktörler nedeniyle ciltte sarkmalar, çizgiler, renk değişiklikleri ve solgunluk görülmeye başlar. En önemlisi ise ciltte derin çizgiler halinde görülmeye başlanan kırışıklık ve buruşukluklardır.

Kışıkların en sık görüldüğü bölgeler ise yüz ve boyun bölgesi ile göz çevresi olarak bilinir.

Kırışıklıklara Neden Olan Etkenler Nelerdir?

Cildimiz vücudumuzun dış koşullarla temas eden en büyük kısmıdır. Hava koşulları, yanlış ürün kullanımı ve benzeri işlemler cildin zamanla zayıflamasına ve formunu kaybetmesine neden olur. Ciltteki kırışıklık oluşumunun en belirgin özellikleri ise,

• Yaşlanma ile beraber ciltteki kolajen üretimin azalması
  • Genetik Faktörler
  • Güneş ışınlarına karşı korunmasız çıkılması
  • Yanlış bakım ürünlerinin kullanılması
  • Düzensiz ve sağlıksız beslenme
  • Alkol ve sigara tüketimi

Henüz Derinleşmemiş Çizgileri Kırışıklıklara Dönüşmeden Engellemenin Yolları Nelerdir?

Genel anlamda sağlıklı bir birey olmak, fiziksel, ruhsal ve mental olarak kendimizi korumak adına dikkat etmemiz gereken şeyler aslında cildimizin sağlıklı görünmesi için de en önemli faktörler arasında yer alır. Hadi gelin, sağlıklı bireyler olmak, sıkı ve parlak bir cilde sahip olmak için kişisel olarak neler yapabiliriz birlikte bakalım.

• Cilt tipine ve cildin ihtiyacına uygun temizleme metodları sayesinde cildin derinlemesine temizlenmesi
  • Cilt temizleme işlemi sonrasında cildin ihtiyacı olan nemin cilde geri kazandırılmasının sağlanması
  • Kişiye özel periyodik bakım çizelgelerinin oluşturulması
  • Güneş ışınlarına karşı yüksek faktörlü koruma sağlanması
  • Düzenli ve sağlıklı beslenme
  • Düzenli spor yapma
  • Bol su tüketimi
  • Sağlıklı uyku
  • Sigara ve alkol gibi tüketimlerin azaltılması ve mümkünse tamamen bırakılması
  • Stresten uzak durma

Kırışıklık Tedavileri Nelerdir?

Cildimizin en büyük yaşlanma belirtileri arasında bulunan kırışıklıklar birçok insan için en önemli dış görünüm özellikleri arasında bulunur. Kişisel olarak alabileceğimiz önlemlerin yanı sıra oluşan kırışıklıkların kaybolmasını sağlamak adına profesyonel olarak destek almak isterseniz sizleri kliniğimize davet ediyoruz.

Kırışıklık tedavisini profesyonel olarak desteklediğimiz yöntemler arasında

• Botoks
  • Kimyasal peeling
  • Dolgu
  • Fototerapi
  • Mezobotoks gibi yöntemler bulunur.

Bu yöntemler arasında kişiye özel tavsiyeler almak ve en doğru yöntemlerin uygulanmasını sağlamak için kliniğimizi ziyaret etmelisiniz.

Botoks Nedir?

Kırışıklık tedavisinde kullanılan ve en bilinen yöntemlerin başında botoks tedavisi gelir. Kırışıklık ve çizgilerin geçici süre tedavi edilmesi için uygulanan bir yöntem olan botoks estetik tıpta en çok uygulanan yöntemler arasında yer alır. Botoks tedavisi en çok yüz bölgesindeki kırışıklıkların tedavisinde ve aşırı terlemenin önlenmesinde uygulanan yöntemlerden biridir.

Yüz Kırışıklıklarının Botoksla Tedavisi

Kışıklıkların en sık görüldüğü yerlerden biri olan yüz bölgesi, insanların en çok dikkat ettiği bölgelerden biridir. Ayrıca iletişim yöntemlerimiz arasında en çok kullanılan bölge olan yüz bölgesi mimik hareketleri ile de çizgilerin en sık oluştuğu bölgedir. Boyun ve dekolte bölgesi, alın bölgesi, kaş arası, göz kenarları ve dudak çevresi alanlarında görülen kırışıklıklar için uygulanan botoks tedavisi ile belirgin çizgilerden kurtulabilir ve çok daha genç bir görünüme kavuşabilirsiniz.

Botoks Tedavisinin Etki Süresi

Uygulama süresi 10 ila 15 dakika arasında değişen botoks tedavisinin uygulanan bölgede etkilerin görülmeye başlanması 48-72 saatte başlar. Bazen tam etki 10 günü bulabilir. Tedavinin kalıcılığı ise, kişinin cilt yapısına ve uygulanan bölgedeki çizgilerin derinliğine bağlı olarak 5-9 ay arasında değişiklik gösterebilir.

Botoks Tedavisi Fiyatları

Her tedavi yöntemi gibi botoks tedavisi de uygulanacak olan bölgenin yapısına ve uygulanacak botoks dozuna göre değişiklik gösterir.

Kişisel olarak en uygun kırışıklık tedavisi yöntemleri için Lotus Dermatoloji olarak sizleri kliniğimize davet ediyor ve sizin için en uygun yöntemler hakkında en doğru yönlendirmeleri ve uygulamaları yapıyoruz.