LAZERLE LEKE TEDAVİSİ İLE LEKELERİNİZDEN KURTULUN!

Lazerle Leke Tedavisi ile Lekelerinizden Kurtulun!

Son zamanların en yaygın problemi olan cilt lekeleri; tenimize, saçımıza ve hatta gözümüze rengini veren melanin pigmentlerinin zamanla yapısındaki bozulmalar ve aşırı artışı sebebiyle oluşur. Tüm cilt renklerinde karşılaşılan ve yaşın ilerlemesiyle daha sık rastlanan cilt lekeleri, cildin hassas olduğu, güneşe ve kimyasal maddelere en çok maruz kaldığı bölgeler başta olmak üzere, ilerleyen yaş ile birlikte vücudun her yerinde görülebilir. Cildimizi olduğundan yaşlı ve yorgun gösteren bu lekeler kadın – erkek her hastamızı belli bir yaşın üstünde rahatsız eder hale gelir. Bu hafta Lotus Dermatoloji Blog’ta Leke Tedavileri’nden ve özellikle başarılı sonuçlarla hem hastalarımızı hem bizi memnun eden Lazer Tedavisi’nden bahsedeceğiz.

Güneş lekeleri (melazma) kadınlarda daha çok görülen ve 30’lu yaşlardan itibaren ortaya çıkan bir durumdur. Lekeler genellikle simetrik yani yüzün iki tarafında da oluşur. Yüz bölgesinde beliren kahverengi lekelerin başlıca sebeplerinden biri de kadınlık hormonu da denilen östrojendir. Bu lekeler 4 mevsim ortaya çıkmakla birlikte yaz aylarında görülme oranı daha yüksektir. Aynı zamanda esmer ve buğday tenlilerin, beyaz tenlilere oranla cilt lekesi oluşma eğilimi daha fazladır. Yılın her dönemi canımızı sıkan cilt lekelerine artık dur demek mümkün!

Cilt Lekelerinin Nedenleri

• Güneş ışınlarına uzun süre maruz kalmak,
  • Hormonel dengenin bozulması,
  • Genetik faktörler,
  • Yaşlanma,
  • Hamilelik,
  • Cilt hastalıkları ve cilt enfeksiyonları,
  • Kullanılan bazı ilaçlar,
  • Bilinçsiz kozmetik ürün kullanımı ve bilinçsiz yapılan bakım uygulamaları.

Kış ayları, her türlü leke tedavisi için en uygun zamandır. Lekeler ne kadar yeni oluşmuşsa tedaviden de o kadar çabuk ve başarılı yanıt alınır. Eğer leke eskiyse tedavi süresi de bir o kadar uzar. Leke tedavisinde süreç, kişinin cilt yapısına, oluşan lekenin derinliğine ve uygulanacak tedavi prosedürüne göre değişiklik göstermektedir.

Leke tedavisi öncesinde lekenin meydana gelmesinin sebebi araştırılmalı, değerlendirilmeli ve risk faktörleri ortadan kaldırılmalıdır. Ciltte oluşan akut bir problem varsa örneğin; yanık, kızarıklık, kaşıntı vb. ilk bu cilt problemleri tedavi edilir, cilt iyice toparlandıktan sonra leke tedavisine başlanır. Genellikle leke tedavisinde tek bir yöntem yeterli olmaz bu nedenle leke tedavisine ek kombine tedaviler uygulanır. Kombine uygulanan tedavinin dışında, en az 30 faktörlü güneş koruyucu kremler kullanılması leke tedavisi için destekleyici olduğu kadar önemlidir. Kronik hastalıklara benzeyen cilt lekelerinin, leke tedavisi ile yok edilip iyileşme sağlansa da her zaman tekrarlama riski vardır. Bu nedenle kişi cildine gereken özeni bilinçli bir şekilde göstermeli ve cildini sürekli takip etmelidir.

Leke Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Lazer ile Leke Tedavisi

Günümüzde kullanılan uygulamalardan en çok kullandığımız Lazer tedavileridir. Melanin pigmentlerine etki ederek cildin soyulmasını ve yenilenmesini sağlayan lazer uygulamaları, başarılı ve yaygın olarak kullanılır. Leke olmayan bölgelere hiçbir zararı olmayan bu uygulamada Lazerle Leke Tedavisi’nde ciltte lekeyi oluşturan melanine ulaşılır ve lazer işlemi melaninin küçük parçalara ayrılmasına sebep olur. Sonrasında küçük parçacıklara ayrılan melanin vücut tarafından kolaylıkla yok edilir.

Lazerle Leke Tedavisi seans süresi lekenin bulunduğu bölgeye, büyüklüğe ve lekenin hikayesine göre kişiden kişiye değişir. Yaşlılığa bağlı lekeler, çiller ve güneş lekeleri için bazen tek seans bile yeterli olabilir.

Lazerle Leke Tedavisi uygulamasında birkaç önemli husus vardır; derinin güneş ya da çeşitli kimyasallarla bronzlaşmamış olmasıdır. Çünkü bronzlaşmış kısımlara uygulanan lazer cildi tahrip edebilir, kızarıklığa ve su toplamaya sebebiyet verebilir. Diğer enjeksiyon uygulamaları ile de kombine uygulanabilen Lazerle Leke Tedavileri daha hızlı ve etkin sonuçlar için bizi ve hastalarımızı çok mutlu ediyor.

Mezoterapi ile Leke Tedavisi

İnce iğnelerle deri altına antioksidan ve leke açıcı etkili maddelerden oluşan bir formülün enjekte edilmesi ile uygulanan leke tedavisi yöntemidir. Lekenin tekrarını engellemek için cildin yapısını sağlamlaştırmak ve iyileştirmek gerekir. Devam tedavisi olarak vitamin, aminoasit, hyalüronik asit içeren özel mezoterapi ürünleri uygulanır.

PRP ile Leke Tedavisi

PRP, hastadan alınan kanın trombositten zengin kısmını tedavi edilecek bölgeye küçük iğnelerle enjekte edilmesidir. Büyüme faktörlerini içerisinde bulunduran trombositler cildin yenilenmesinde ve iyileşmesinde rol oynayarak leke tedavisi için kullanılır.

Kimyasal Peeling ile Leke Tedavisi

Cildin yüzeysel lekelerinde daha etkili olan kimyasal peeling işlemi, cildin üstündeki ince katmanı soyarak pigment üreten melanin hücrelerini baskılayarak pigment sentezini baskılar. Kollajen üretimini arttırarak hücre yenilenmesinde de rol oynar.

Leke Açıcı Kremler ile Leke Tedavisi

Melanin üretimini engelleyen Leke Açıcı Kremler, uzman bir dermatoloji doktoru tarafından hasta kişinin cildine en uygun şekilde seçilmelidir. Aksi halde bilinçsiz seçilen ve uygulanan leke açıcı kremler cildinizde daha çok lekelere ve başka cilt problemlerine sebebiyet verebilir.

Kriyoterapi ile Leke Tedavisi

Solar lentigo ve seboroid keratozda en çok tercih edilen ve en çok sonuç alınan leke tedavisi yöntemi kriyoterapidir.

Sizler için ayrıntılarıyla bahsettiğimiz leke tedavisi ile cilt lekeleriniz kabusunuz olmasın istiyoruz ve sizleri kliniğimize bekliyoruz. Cilt sağlığınız ve güzelliğinizi uzman ellere teslim edin!