Saç Dökülmesi Kabusunuz Olmasın

SAÇ DÖKÜLMESİ KABUSUNUZ OLMASIN!

Saç Dökülmesi Kabusunuz Olmasın!

İlkbaharın gelmesiyle mevsimsel saç dökülmeleri özellikle Nisan, Mayıs aylarında artar. Corona virüs pandemisinden kaynaklı stres diğer deri hastalıkları gibi saç dökülmelerini de şiddetlendirmiştir. Mevsimsel dökülmelerden önce hastalarımıza özellikle saç köklerini besleyen, güçlendiren farklı uygulamalarımızı öneriyoruz. Çünkü kadın erkek herkes için saçlar fiziksel görünümün en önemli parçalarından biri ve estetik görüntümüzün bir tamamlayıcısı. Bu hafta Lotus Dermatoloji’de ‘’Saç Dökülmesi’’nden bahsedeceğiz.

Günlük koşuşturmadan, yetersiz beslenmeden, çevresel koşullar vb. gibi pek çok faktörden etkilenen saçlarımız, gün içerisindeki bütün duygu durumumuzun da yansıdığı canlı bir organımızdır.

Saç Dökülmeniz Bu Süreçte Arttı Mı?

Saç Dökülmesi, saç sağlığımız için olmazsa olmaz bir durumdur. Zaman içerisinde zayıflayan saçlar dökülerek yerini sağlıklı saçlara bırakır. Böylece saç sağlığı korunmuş, saç derisi de kendini yenilemiş olur. Yani her saç telinin belirli bir yaşam süresi vardır. Erişkinlerde günlük ortalama 100-150 adet saç telinin dökülmesi normaldir.

Saç Dökülmesinin Nedenleri

• Stres sonucu meydana gelen etkiler,
  • İlaç yan etkileri (kanser tedavi ilaçları ve kemoterapi vb.),
  • Saç derisinde oluşan mantarlar ve egzema gibi bazı saçlı deri hastalıkları,
  • Genetiğe bağlı olarak görülen kıl köklerindeki azalma,
  • Beslenme bozukluğu ve ani kilo kaybı,
  • Hormonal sorunlar,
  • Kozmetik etkenler.

Kadınlarda saç dökülmesi sebepleri arasında yine menapoz, tiroit, diyabet, anemi gibi hastalıklar, hamilelik dönemi sayılabilir. Erkeklerde ise saç dökülmesinin sebepleri genellikle; DHT hormonu, kansızlık ve demir eksikliğidir.

Saçlarınız Dökülmesin

Saç dökülmesi tedavisinde öncelikle saç dökülmesinin nedenleri araştırılmalı ve hangi tipte bir dökülmenin söz konusu olduğu belirlenmelidir. Böylece tanı doğru konulabilir. Uzman dermatologlarımız tarafından kişinin problemine yönelik en uygun tedavi protokolü belirlenir. Saç dökülmesi problemi yaşayan bireylerin özellikle saça ve saç derisine zarar verebilecek bakım ürünlerinden uzak durması önemlidir. Saçı kökünden güçlendiren, saç telinin saç derisine olan bağını güçlendirmeye yardımcı tedavileri deneyebilirsiniz. Saçlı derinizdeki kan dolaşımını arttırmak için sık sık saç derinize nazikçe masaj yapabilirsiniz. Saç derinizi kirlerden, şekillendirici ürün kalıntılarından temizleyip saç köklerinin tıkanmasını önlemeye daha çok dikkat edebilirsiniz. Özellikle saçlarımızı ısıyla şekillendirme, perma ve Brezilya fönü gibi işlemler saçlarımıza ciddi zarar verir. Sıkı topuz, atkuyruğu gibi saç derisini geren saç modelleri de saç tellerimizi oldukça yorar.

Hastalarımız için saç dökülmesi özellikle iki ayı buluyorsa, saçların sağlıklı bir şekilde büyüyüp gelişmesi için gerekli olan vitaminleri, mineralleri, antioksidanları ve dolaşım düzenleyici maddeleri saça enjekte ettiğimiz Saç Mezoterapisi ve trombositten zengin plazmayı enjekte ettiğimiz PRP tedavisini öneriyoruz. Böylece saç hücreleri besleniyor, kıl kökleri güçleniyor, saç telleri canlılık ve parlaklık kazanıyor. Bu tedavilerin mevsimsel geçiş dönemleri öncesi ya da stresli dönem öncesi yapılması bu süreçleri en hafif bir şekilde atlatmaya yardımcı oluyor, hastalarımız o mutsuzluğu yaşamıyor.