Saçkıran Nasıl Geçer

SAÇKIRANA DAİR MERAK EDİLENLER

Saçkıran; saç, kaş, sakal ya da kirpik gibi kılların yoğun olduğu bölgelerde kısa sürede ani bir şekilde gelişen kıl dökülmesidir. Hem kadınlar da hem de erkeklerde görülebilen saç kıran erkeklerde daha sık görülmektedir. Saç, kaş ya da kirpik kişinin dış görünümünü önemli ölçüde etkileyen unsurlar olduğu için saçkıran insanları psikolojik olarak da etkilemektedir. Saçkıran problemi yaşayan insanlar genellikle özgüven sorunu yaşamaktadır. Bu nedenle saçkıran tedavisi, sorun fark edildiği an yapılmalıdır.

“Saçkıran neden olur, saçkıran için hangi doktora gidilir, saçkıran kaç ayda geçer, saçkıran nasıl geçer?” Saçkırana dair merak edilen tüm soruların cevabı bu hafta Lotus Dermatoloji Blog’ta!

Saçkıran Neden Olur?

Saçkıran esasında enfeksiyonel bir hastalıktır. Areata adı verilen mantarlar saçkırana sebep olmaktadır ve bu mantarlar vücut tarafından üretilir. Vücut bu mantarlar sebebi ile kendi doku ve hücreleri yabancı olarak algılar. Böyle zamanlarda da kendine ait doku ve hücreleri atmak ister ve bağışıklık sistemi bunun için harekete geçer. Vücudun savunma hücreleri kıl köklerine saldırıya geçerek dökülmeye neden olur. Aynı zamanda genetik faktörler de “Saçkıran neden olur?” sorusuna bir başka cevap oluşturabilir.

Saçkıran İçin Hangi Doktora Gidilir?

Saçkıranın belirtileri gözle görülür olduğundan kişi ya da yakınları tarafından saçkıran tanısı konulabilir. Ancak saçkıran tedavisi için mutlaka bir cilt doktoruna (Dermatolog) gidilmelidir. Saçkıran tanısını tıbbi olarak koyup saçkıran tedavisi için adım atacak olan kişi cilt hastalıkları uzmanı bir dermatolog olacaktır.

Saçkıran Nasıl Geçer?

Cilt hastalıkları uzmanlarına muayene olduktan sonra doktor saçkıran tedavisi için size bir tedavi protokolü hazırlayacaktır. Saçkıran görülen bölgeden bir parça alınarak patolojik inceleme yapabilir. Tüm incelemeler bittikten sonra doktor tedaviye başlar. Saçkıran tedavisinde amaç öncelikli olarak dökülmenin daha geniş bir bölgeye yayılmasını ve dökülme şiddetini azaltmaktır.

Saçkıran probleminin şiddetli olarak görüldüğü vakalarda saçkıran tedavisi için steroid grubu ilaçlar kullanılır. Bu ilaçlar öncelikle krem formda, söz konusu bölgenin üzerine uygulanır. Cildin üzerine krem uygulamanın yeterli gelmediği boyutta olan vakalar için ise streoid ilaçlar direkt olarak deriye enjekte edilebilir. Eğer saçkıran hastalığı kaş ya da kirpikte görülüyorsa, bu bölgeler için enjeksiyon yöntemi daha fazla deneyim ve dikkat gerektirir. Bu nedenle tercih edeceğiniz cilt hastalıkları uzmanını iyi seçmeniz gerekir.

Saçkıran Kaç Ayda Geçer?

Saçkıranın iyileşmesini tıpkı düştüğünüzde derinizde oluşan yaranın iyileşmesine benzetebilirsiniz. Yara açılan derinin kendini yenilemesi gibi saçkıranda da yeni hücre oluşumu gereklidir. Bu nedenle “Saçkıran kaç ayda geçer?”sorusuna net bir cevap vermek mümkün değildir. Hastalığın iyileşme dönemi ve süresi kişiden kişiye değişecektir. Ancak bağışıklığı daha kuvvetli, metabolizması daha hızlı ve yaşı daha genç olanlarda saçkıran hastalığının geçmesi daha kısa süreceği aşikardır. Genel olarak çocuklarda ve gençlerde maksimum altı ay içerisinde saçkıran hastalığının geçeceğini söylemek mümkündür.