SİVİLCE İZLERİ NASIL GEÇER?

Sivilce İzleri Nasıl Geçer?

Dermatoloji kliniğimizi en çok ziyaret eden hastalarımız elbette akne (sivilce) problemi olan hastalarımız. Sivilce, sivilce izi problemleri cilt sorunlarının en başında yer alıyor. Çünkü sadece ergenlikte bizimle olacağını sandığımız sivilceler, kimi hastamızda erişkin dönemde de devam ediyor. Elbette cilt yapısına uygun doğru işlemlerin uygulanmasıyla sivilce izi konusunda önlemler alınabiliyor. Fakat zamanında ve doğru tedavi edilmeyen sivilceler ciltte güzelliğimizi gölgeleyen ciddi izler bırakabiliyor. Bu hafta Lotus Dermatoloji Blog’ta “Sivilce izleri nasıl oluşur?”, “Sivilceler ciltte neden lekelere sebep olur?” gibi merak ettiğimiz soruları yanıtlıyor olacağız. Gelin hep beraber bakalım.

Sivilce İzleri Nasıl Oluşur?

Ciltte zamanla açılan gözeneklerin tıkanması sonucu oluşan bakteriyel iltihaplı lezyonlar oluşur. Bunlar zamanla şişer ve cildin folikül yapısının yırtılmasına sebep olur.  Üst deride yaşanan sıkıntılar çoğunlukla kolayca iyileşir. Fakat yırtılma alt derinin zarar görmesine sebep olmuşsa, sivilce izi beklenen bir sonuçtur. Onarım sürecinde bazı ciltlerde çukurluklar ve izler iyileşemeyebilir.

Yani sivilce izleri kişiden kişiye değişiklik gösterir, kimisinde cilt daha az hasar görürken kimisinde daha çok görür.

Sivilce izlerini incelemek istersek;

Atrofik İzler: Ciltte onarım sürecinde doku kaybı olduğunda bu izler oluşur. Bunlar küçük ve derin olarak gözlenebilir veya daha yuvarlak bir çöküntü olarak gözlenebilir ya da dalgalanmaya benzeyen bir şekilde ortaya çıkabilir.

Hipertrofik İzler: Ciltte oluşan hasarı önlemek için cilt kollajen üretir. Bu üretim normalden fazla olduğunda cilt yüzeyinde pembe-kırmızı kabarıklık şeklinde gözlenen izler oluşur.

Bunların yanında geçici olarak yaşanan sivilce lekelenmeleri de gerçekleşebilir. Koyu tenli hastalarımızda bu Hiperpigmentasyon (bölgesel kararma) şeklinde, açık tenli hastalarımızda da kızarıklık şeklinde gözlemlenir.

Sivilce İzleri Nasıl Tedavi Edilir?

Sivilce izi tedavisinde hastanın cilt analizi ve hikayesi dinlenerek tedavi protokolü belirlenir. Hastaların birinde mükemmel sonuçlar alınan bir işlem, diğer hastalar için doğru olmayabilir. Sivilce ve sivilce izi tedavisi sabırlı olunması gereken bir süreçtir.

• Lazer ile Sivilce İzi Tedavisi
  • Altın İğneli Radyofrekans ile Sivilce İzi Tedavisi
  • Kimyasal Peeling
  • Mikro İğneleme
  • Yumuşak Doku Dolgu Maddeleri
  • Botoks gibi uygulamalar sivilce izi tedavisinde başvurulan uygulamalardır. Bunlar cildi nemlendiren, dengeleyen krem ve güneş koruyucuların kullanımı ile desteklenir.

Sivilce İzleri Kabusunuz Olmasın!

Derin ve iltihaplı sivilceler dediğimiz gibi, iz bırakabilir. Özellikle ergenlik döneminde sivilce sorunu problemini ağır yaşayanların yaklaşık %30’u sivilce izi sorunu ile karşı karşıyadır.

Piyasa da Madecassol sivilce izi kremi, Avene Cleanance Peeling etkili sivilce izi kremi gibi önerilen pek çok iz kremi vardır. Sivilce izi her zaman kremlerle tedavi edilemeyebilir, kullanılan pek çok farklı uygulama vardır. Sivilce izi konusunda önlem almak için durum önemsenmeli ve bir dermatologla muayene olunmalıdır. Çünkü sivilcelenmenin şiddeti artmadan tedaviye erken başlamak önemlidir.